Workshop eMobility – Een succesvolle EV propositie in 1 dag
De markt voor elektrisch vervoer neemt een vlucht. Installateurs, energieleveranciers en de automotive sector proberen allen hun aandeel langs de waardeketen te vergroten. Welke strategische keuzes moet u nu maken met uw bedrijf om deze concurrentieslag te winnen?
In deze workshop helpen we u als klant de kansen in eMobility succesvol te vermarkten.
We helpen u de kracht van uw organisatie helder in kaart te brengen.
We geven de tools mee om de juiste go-to market strategie te bepalen
We helpen u bij het selecteren van de beste strategische partners
Ons doel is dat u aan het eind van de dag naar buiten loopt met een duidelijke propositie, inclusief prijsstelling, business case en uitvoerbaar plan van aanpak.
Bel nu voor een offerte op maat 020 – 2394823.


Workshop deel 1 – Achtergrond & ontwikkelingen in de EV markt
In dit eerste dagdeel geven we een overzicht van de EV markt. De inhoud stemmen we af op het kennisniveau binnen uw organisatie.
We behandelen bijvoorbeeld:
Laadgedrag van EV rijders. Waar & hoeveel wordt geladen?
Marktrollen & verantwoordelijkheden in EV en de elektriciteitsmarkt. Wat doet een CPO en een MSP? Wie levert de kWh’s? Hoe werkt slim laden en wat is balansverantwoordelijkheid?
Techniek van elektrische voertuigen en laadpalen. Wat bepaalt de laadsnelheid van een voertuig? Hoe werkt communicatie tussen laadpaal en backoffice?
Marktpartijen en huidige proposities in de markt. Wie zijn er actief in de markt? Wie is Uw concurrentie?
Outlook ontwikkelingen in de toekomst

Workshop deel 2 – Kansen, concurrentie & propositieontwikkeling
In dit tweede dagdeel werken we toe naar een pasklare propositie voor uw bedrijf binnen de EV sector. Dit deel van de workshop richten we graag in overleg met u in. In het algemeen merken wij dat een volgende indeling zinvol is:
Strategie & positiebepaling. Waar is uw bedrijf goed in? Waar liggen de uitdagingen? Welke kansen biedt de markt en welke risico’s zijn er?
Klantdefinitie. Wie is de klantengroep die u wilt benaderen? Wat zijn de behoeftes van deze klant en met welk verhaal gaat u hen bereiken?
Propositie uitwerken. Uit welke producten en services gaat uw product bestaan? Hoe bouwt u de prijs op?
Plan van aanpak. Wat is er nodig om uw propositie te realiseren? Welke veranderingen zijn nodig in uw organisatie? Welke leveranciers kunt u inschakelen?
Business case. Welke waarde vertegenwoordigd de nieuwe propositie voor uw bedrijf?
Maak gebruik van onze inspirerende lokatie
Krachtwerk heeft een prachtige lokatie voor u ter beschikking voor deze emobility workshop. Laat u inspireren en kom tot creatieve oplossingen in één van onze ruimtes. We zijn centraal gepositioneerd op de Plantagemiddenlaan 62, tegenover Artis in Amsterdam.
Uiteraard kunnen we de workshop desgewenst ook op uw eigen lokatie geven.




eMobility, de kracht van Krachtwerk
eMobility is voor Krachtwerk bekend terrein. Onze Krachtwerkers hebben ruime praktijkervaring met het ontwikkelen van nieuwe proposities en verdienmodellen binnen de EV-markt. Ze kennen de spelers en de hardware en begrijpen wat er nodig is om in dit veld succesvol te zijn. Daarnaast hebben al onze Krachtwerkers een sterke basis in de elektriciteitsmarkt, waardoor ze als geen ander in staat zijn de verticale integratie tussen kWh levering en eMobility oplossingen tot een succes te maken.
