E-mobility charging propositie en organisatie2020-01-28T09:12:22+01:00

Project Description

E-mobility charging propositie en organisatie

Voor ServiceHouse, een dochteronderneming van de familie PON, zet Matthijs de gehele E-mobility charging propositie en organisatie op die met de automerken van Pons automobiel handel gevoerd zullen gaan worden. Dit zijn Audi, VW, Skoda, Seat en Porsche. Matthijs bouwt hiervoor een team wat hij aanstuurt om gezamenlijk de volgende doelstellingen te behalen:

  • e-Mobility Service Provider worden en ervoor zorgen dat de laadpassen in heel Europa werken op alle publieke laadstations.
  • Gehele keten voor het verkopen, installeren en after sales van thuislaadpunten opzetten.
  • Samen met PON Automotive de ‘killing’ innoverende laadpropositie ontwikkelen waarbij naast laden ook volledige mobiliteit aangeboden wordt, inclusief laadpunt voor de rijders thuis, de volledige installatie, een laadpas en verrekening met werkgever of leasemaatschappij en volledige mobiliteit (OV).
  • Verzorgen van alle (snel) laadinfrastructuur bij de autodealers waar direct ook wordt gekeken naar batterijopslag en zoninstallatiemogelijkheden.
  • Uitrollen van alle hardware op zakelijke locaties van PON bedrijven of afnemers van PON auto’s.
  • Samenwerking en afrekening opzetten via leasemaatschappijen.

Vanuit alleen opstarten in het eerste jaar heeft Matthijs inmiddels een team van 15 medewerkers gecreëerd, 1000 laadpunten verkocht en geïnstalleerd en 3500 laadpassen verstrekt. Met de komst van grote aantallen elektrische auto’s in 2020 is de verwachting dat dit enkele duizendtallen gaan worden. Mooi voorbeeld van onze ‘ondernemende aanpak, duurzame impact’!